نظارت و مراقبت جنسی از کودکم

سوالتو بپرس
سلام در مورد مباحث جنسی و نظارت روی کودکمون میشه اطلاعاتی بهمون بدین و اینکه چقدر باید نسبت به بقیه اعتماد داشته باشیم و چطور برخورد کنیم که بچه ها مون مورد سواستفاده قرار نگیرن

سلام

امار جهانی میگه از هر چهار کودک یک کودک مورد تجاوز قرار میگیره (منظور هر نوع رفتار جنسی است). و در ایران به دلیل فرهنگی که وجود داره به شدت این مسائل پنهان میشه. من خودم در حیطه آزار جنسی کار نکردم اما دوستانی داشتم که کار کردن و شاهد بودم که تجاوز از طرف محارمی مثل پدربزرگ یا دایی و... واقعا در چه سطحی قرار داره. اگه از این آمارها حرفی زده نمیشه دلیل بر این نیست که وجود نداره.

کودکان حتما باید در زمینه مراقبت از خودشون خیلی جدی آموزش ببینن.

من موردی دیدم که عمه به دختر بچه تجاوز کرده بود. موردی داشتیم که خودم برای جدا کردن خونه مادر از دایی پول جمع کردم چون همه میدونستن تجاوز میکنه ولی کاریش نمیتونستن بکنن. تو مباحث روانشناسی جنایی با افسر پرونده ای مصاحبه داشتم و پرونده ای رو بررسی کردم که اقایی به دو پسر بچه باجناقش تجاوز کرده و بعد که ترسیده بود لو بره هر دو رو کشته بود و وقتی دستگیر شده بود باجناقش اومده بود کلانتری شکایت که من از چشمم بدی دیدم از این مرد ندیدم!

بچه هاتون رو با هیچ کس تنها نذارید. حتی با پسر بزرگتون. اگه خونه فامیل میره در شرایطی بره که فردی تنها مراقبش نباشه. اگه پرستار قراره داشته باشه میتونید دوربین بذارید توی خونه.یا بچه های دیگه تون اگه تنها میذارید گاهی سرزده به خونه سر برنید. از همه مهم تر اما اینه که بچه ها تو هر سنی باید اندام خصوصی شون رو بشناسن و  بدونن کس حق نداره بهشون دست بزنه و اگه زد هر کسی که بود باید به مادر بگن. این ها رو یاد بدید به بچه ها. کشور ما از جمله کشورهایی هست که قطعا امار تجاوز بالایی داره و تابوهای فراوان و کسی که مورد تجاوز قرار میگیره انقدر ضربه سختی میخوره که شاید دیگه هرگز نتونه زندگی عادی داشته باشه.

اگه دوست دارین درباره تربیت جنسی کودک و نظارت جنسی کودکتون اطلاعات بیشتری داشته باشین و انیمیشن ها و عکس های مربوط رو مشاهده کنید. میتونین روی آدرس زیر کلیک کنید:

تکنیک های برخورد با کنجکاوی های جنسی کودکان

 

تاریخ سوال:

1395/7/28

متخصص مربوطه:

مرضیه سرباز

پرسشگر:

mina

تعداد پاسخ ها:

1

تخصص های مربوطه: